Kina dag 6

Vi åkte till Himmelstemplet. Det var mysigt att gå runt i parkerna där. Det var inte lika maffigt som Förbjudna Staden, men det var skönt med lite träd och lummighet :) Man såg flera som övade Tai Chi eller uppträdde :)



Denna platta var tydligen jättekänd, men jag har ingen aning om varför...




Liten tjej som stod och dansa :)

Till lunch åt vi dumplings. Det var sååå gott!!! Hade längtat lite efter dem, för de ar ju ganska kända. De levde verkligen upp till mina förväntningar. Vi testade i Sverige en gång och det var äckligt. Om jag och pappa säger att något är äckligt, så är det verkligen det för vi äter allt (speciellt pappa ;) )



Sen gjorde vi lite sista-minuten-ärenden (mataffären!!) och chillade på hotellet. Middag åt vi på en jättefin restaurang som tydligen hade jättegod Pekinganka. Jag smakade inte eftersom jag är vegetarian, men pappa gillade det :)

Sen var resan slut :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0