Test

Först köpte jag ju min ansiktsolcreme. Den är från Cliniderm och heter Light & Mattifying Sun Face Gel Cream spf 25. Den är lite kladdig i början (är jätte känslig för sånt...) men det försvinner fort. Efter blir hyn len och skön :) Killen i kassan sa att den räcker länge också, så det är ett plus :D Det ända dåliga är att det känns som om den ska ta slut för flaskan är ganska liten, 50ml tror jag... Men vi får se hur länge den räcker.

Ultralätt formula som absorberas snabbt av huden och har en mattande effekt. Bevarar fuktbarriären för att motverka torrhet. Skyddar mot synliga ålderstecken orsakat av solen. Täpper ej till porerna, kladdar inte och är svettsäker. Vattenresistent, oparfymerad och utan alkohol.

• Skyddar effektivt mot solens skadliga strålar
• Motverkar solens åldrande och uttorkande effekt på huden
• Ultralätt formula som inte kladdar och inte täpper till porerna
• Lämnar huden silkeslen och matt



Sen köpte jag en solspray för kroppen. Den heter Garnier Ambre Solaire Clear Protect spf 20. Jag älskar den! Det är ett transparent spray som inte är kladdigt alls :D Det känns typ som att spruta på vatten, perfekt för mig. Jag tror den räcker länge också :)

No more white marks! A range of photostable, wide spectrum protection sprays which are transparent and non-greasy.
Garnier Ambre Solaire Clear Protect offers high protection in a transparent formulations and is non-greasy and non-sticky, leaving no white marks. Practical to use: ultra fresh to apply, quickly absorbed and designed to allow you to spray all over the body, even working upside down, leaving no white streaks. They contain Mexoryl® XL, an advanced patented filter, for UVA and UVB rays, and protect against sun induced skin damage and premature ageing of the skin caused by sun exposure. They also contain a hydrating complex, enriched with Cactus Nutriflavones and Pure Vitamin E, to hydrate the skin and help defend it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0