Hej från Cuenca :)

Igår pluggade jag till 11.30 och idag gick jag upp 7 för att fortsätta (egentligen behöver jag inte gå upp förren 8...). Nu är jag någorlunda klar, måste vänta på min rumskompis för vi ska öva mandarin ihop, och diskutera några SO frågor. Aja, slut med plugg nu!!
Som ni kanske vet så har jag varit i Amazonas :D Det var helt otroligt och jag ville verkligen inte åka hem! Jag älskade det :) Här har ni några snabba lisor på vad vi gjorde och vilka djur vi såg:
Dag 1: 
  • Vi gick till ett utkikstorn som var byggt i toppen av ett av de största träden där vi var. Jag kan inte ensk beskriv hur vackert det var!!
  • Broklättring!! De hade byggt hängbroar i träden som vi fick gå på. Det var jättekul, men vissa blev lite rädda för det var ganska högt upp ;)
  • Utflykt till en sjö. Det började regna som satan när vi var där. Jag skojar inte, det ar värre än att stå i en dusch! Jag blev blöt under mina regnkläder och mina stövlar var fyllda till bredden med vatten när vi kom hem...
Dag 2:
  • Det regnade jättemycket på morgonen, så våran NO grej blev inställd :P Innan lunch gick vi på en runda i jungeln, och våran guide visade oss en lergrop som djur brukar komma till för att äta.
  • På eftermiddagen sprack det upp och fi åkte på flotada. Alla satte sig på en båt och vi åkte uppströms i floden ett tag. Sen hoppade vi i med flytvästar och åkte med strömmen hela vägen hem :D Det var helt otroligt kul och mysigt och fint. Vi var i vattnet i typ 2 timmar :)
När vi kom till Quito åkte vi också till ekvatorn! Både den riktiga och fejk-ekvatorn :) Fejk-ekvatorn ligger bara några hundra meter från den riktiga, som ligger i ett museum, men det passade bättre att lägga monumentet där (haha?). Det var också där de trodde att den låg först, men ändå! Vi fick lära oss mycket och ekvatorn, bland annat så virvlar virvelvinden när man släpper ut vattnet från badkaret åt olika håll beroende på om man är på norra eller södra halvklotet! Hur coolt är inte det? ;)
Det är en till resa på G, men av säkerhets skäl kan jag inte berätta :(

Kommentarer
Postat av: Kungen

Gaaaalet avundsjuk dampdAmpdaMpdAmPDAMP

2011-10-01 @ 23:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0